Klanttevredenheidsonderzoek UWV

 

Met ingang van de meetperiode 2025 heeft UWV de lijst met percelen uitgebreid met "Werkbehoud" en heeft men een nieuwe (gewijzigde) vragenlijst verplicht gesteld. Wij volgen deze richtlijnen c.q. veranderingen strikt door. De vragenlijst is in meerdere talen toegankelijk voor cliënten/respondenten.

 

Het UWV vindt het belangrijk om te weten of haar cliënten tevreden zijn over de aangeboden dienstverlening van de re-integratiebedrijven die ze inschakelt. Het ‘Inkoopkader Re-integratiediensten’ verplicht re-integratiebedrijven waarmee het UWV een raamovereenkomst heeft gesloten, jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uit te laten voeren door een extern onderzoeksbureau. Deze verplichting geldt voor re-integratiebedrijven die trajecten uitvoeren binnen de 5 percelen:

  • Modulaire Re-integratiediensten (Participatie interventie, Bevorderen maatschappelijke deelname en Begeleiding bij scholing)
  • Werkfit maken
  • Naar werk
  • Praktijkassessment
  • Werkbehoud

 

Eisen UWV

Eén eis van het UWV is dat het klantentevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door een D&IN-gecertificeerd (voorheen MOA) onderzoeksbureau met gekwalificeerde onderzoekers. Veldwerk Optimaal is een full-service bureau voor face-to-face, telefonisch, mystery guest en online onderzoek. Sinds 1995 zijn Veldwerk Optimaal en haar onderzoekers lid van de D&IN (voorheen MOA).

De huidige meetperiode loopt van 1 januari t/m 31 december 2025. Voor alle re-integratiebedrijven geldt de deadline van 1 maart 2026 voor het aanleveren van de rapporten.

 

Wat kan Veldwerk Optimaal u bieden

  • Het op een correcte manier hanteren van de vereiste vragenlijst, zoals het UWV die heeft voorgeschreven.
  • De vragenlijst is in meerdere talen toegankelijk voor cliënten/respondenten.
  • De garantie dat voldaan wordt aan de respons-eisen die het UWV stelt (onze gemiddelde respons ligt op 63%).
  • Wij hebben voor 100% van alle deelnemende re-integratiebedrijven de minimale respons-eis van UWV gerealiseerd.
  • Cliënten ontvangen een e-uitnodiging, een e-reminder, en indien nodig bellen wij cliënten voor het telefonisch afnemen van de vragenlijst zonder bijkomende kosten!
  • De gemiddelde klanttevredenheid voor alle re-integratiebedrijven die momenteel klant zijn bij Veldwerk Optimaal ligt op 8,4. De 'Kritische Prestatie Indicator' (KPI) die het UWV verlangt is minimaal een 7,0.
  • De eindrapportage wordt voor de deadline van het UWV opgeleverd.
  • Veldwerk Optimaal onderschrijft de eisen die het UWV stelt ten aanzien van een correct uitgevoerd onderzoek.

 

Sinds 2020 voeren wij ook het Blik op Werk Tevredenheidsonderzoek uit! 

Bel of e-mail voor nadere informatie. Kosten zijn vanaf € 420 excl. BTW.

 

Check verder:

Vragenlijsten worden gepersonaliseerd naar re-integratiebedrijf en cliënt.

Het aantal re-integratiebedrijven dat zorgeloos met ons samenwerkt neemt toe. Met inzet en plezier werken wij al voor meer dan 70 bedrijven: Referentielijst KTO onderzoeken UWV is op aanvraag verkrijgbaar.

 

Spreekt dit u aan en bent u nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Klik dan op ‘Factsheet’ voor meer informatie, kies ‘KTO UWV Inschrijvingsformulier’ voor uw opdracht of neem contact op met drs. Jan van den Einde (073-6120903 / info@veldwerkoptimaal.nl).